söndag 13 maj 2018

Helig Ande predikan av Joakim Lundqvist Livets Ord




Den "HELIGE ANDE" av Joakim Lundqvist Livets Ord

Jag kommer bara pocka ut en del av det som är helt fel, alltså inte redogöra för allting i videon. För som alla med fel läror så blandas sant och falskt.

Inte ens 2 in
"in shala = om Gud vill" muslimskt uttryck. varför ens ta med det i en predikan om den Helige Ande?
ca 15 in
Den Helge Ande andas mission, uppdrag, Gud är en missionsGud. Citerar pastor Kristian, "Gud hade en son, och han sände honom".
ca 23 in
Han är kraftens ande, han vill möta dig där du är och dra dig in i sin närvaro och blötlägga dig i sin kraft.



// Blöttläggning undervisas inom NAR = Nya Apostoliska Reformationen, och kommer ursprungligen ifrån Bethel, Redding, USA.//



ca 25 in
När det gäller gåvorna av den Helige Ande, för nu ser vi många manifestationer av den Helige Ande, så är det viktigt att komma ihåg att det spektakulära är inte det viktigaste. Det viktigaste är att du får det du behöver. Vi är olika, så den Helige Ande behandlar oss på olika sätt.



Om du är i kyrkan nu och du har varit på bönemötena och du har sett någon flyga och fara, skratta och snurra runt och tjoa och heja, bara tacka Gud för det. Men tänk inte; är jag mindre värd för Gud nu?..... för jag for inte lika långt eller skrattade lika högt eller snurrade lika länge. Du är precis lika mycket värd för Gud, han ger oss det vi behöver.



Och om någon flyger förbi dig och ligger på golvet och skrattar i en halvtimme, så kan du tänka, Tack Jesus det var förmodligen just vad han/hon behövde. Och så öppnar du ditt eget hjärta och säger; Vad än jag behöver, Herre, ge det till mig. Så du bara säger låt det ske med mig som du vill.



// Låter som om skrattväckelsen "äntligen" kommit till vårt land också då! (syrgligt menat)
Jag kommer ihåg, innan jag kom ur trosrörelsen, hur det talades mycket om skrattväckelsen och hur ledarna ville få den till vårt land också, och det bads intensivt för det, men inget hände under tiden jag var kvar, tills ca 1997-98. //



ca 28 in
Vet du vad jag tror den Helige Ande vill säga till dig? Ni får inte samma saker, men dom är värda precis lika mycket. Hur än den Helige Ande yttrar sig, hur han än vill komma, så är det samma Ande och det är värt lika mycket. Det är lika vackert och dyrbart.



Däremot ska du aldrig någonsin stå och hålla emot och säga; Nej jag ville inte flyga och fara och snurra och skratta. det kan mycket väl hända att det är precis det den Helige Ande vill.



Så bara ställ dig i hans flöde och säg, Herre du vet mer än jag vad jag behöver. Herre kom och skölj över mig på det sätt, du vill.



// Detta är NAR´s typiska lära med hur känslor och upplevelser trumfar Guds skrivna ord. Ingen prövning, utan allting förutsätts vara Guds Helige Ande. Men att ligga på golvet och skratta i en halvtimme, eller snurra runt okontrollerat, är inte ett tecken på guds Helighet. Det är kaos istället för ordning.//



ca 29 in
En annan gåva som kommit över församlingen är profetians gåva, och jag önskar att varenda en skulle profetera och tala Guds ord. Vi ska inte vara så rädda för profetior så de måste analyseras in i minsta mikromb så fort de uttalas.
Men tänk om dom blir fel, men kära broder, tänk om dom blir rätt. Alltså, vi är en trosförsamling.



Självklart är det så att en profetia är inte en exakt vetenskap. En profetia är ett budskap ifrån Gud som passerar igenom en mänsklig felbar själ. Och ibland blir det rätt och ibland så lägger vi til lite extra. Men det är ingen fara, det gör inte en människa till en falsk profet. Kära nån! Det är ingen som har sagt det heller, jag bara improviserar i den Helige Ande lite granna.



Som någon profeterade, i en församling, långt bort på ett annat ställe, för länge sedan.
Så säger Herre, Herren; så som Josua ledde Israels barn genom Röda havet..och så blev han tyst...och så sa han....Ursäkta mig säger Herren, Herren, det var Moses som ledde Israel´s barn. (detta får skrattsalvor, även ifrån Joakim, som har svårt att håla sig för skratt ens medans han talar.) Och då kan du tänka så här; .... Åh var han en falsk profet. ....Men slappna av lite grann... Det blev ju bara lite fel, det är ju ingen fara i allsin dar.



//Läser man gamla testamentet, så stenades de profeter som profeterade lögn till döds. Så nog var det allvarligt att vara en falsk profet. Gud säger inga felaktigheter, Han är felfri, allt han säger är 100 % rätt. Är det ifrån Gud, så är således profetian 100 % rätt.



Kanske är det ingen fara att säga fel som i det han citerar, men att sedan fortsätt med att Herren ber om ursäkt, för han kom inte ihåg om det var Josua eller Mose som ledde folket genom Röda havet, det är rent bedrövligt.. När man sedan dessutom skrattar åt detta så infinner sig frågan; Vart är Gudsfruktan? //



1 Tess 5:20 ger oss en så underbar bild av hur vi ska förhålla oss till profetiskt tal; "Förakta inte profetior, utan pröva allting och behåll det goda".



ca 31 in
Detta gäller inte det skrivna ordet för du kan lita på det och luta dig mot det med hela din kroppstyngd, och lite på att det håller. Det kan du inte göra med profetior, för de är inte alla gånger lika 100 %-iga, men de är ljuvliga.



//Om de inte är 100 % rätt är de inte ifrån Gud. //



ca 41 in
Jag känner det finns en profetisk bön vi ska be för vårt land Sverige och innan vi börjar så vill jag bara påminna dig om, att 2018 är ett valår och vårt land ligger i en andlig vågskål.. Och när ett land ligger i en andlig vågskål, så handlar et så mycket om vad Gudsfolket gör. Om Guds folk som är kallat efter hans namn ödmjukar sig och ber, så ska Gud skaffa bot åt deras land.
Valåret handlar inte bara om politik, men det handlar också om politik. Jag kan citera min föregångare; Vi behöver en ny regering i det här landet.



// Också NAR och sjubergsmandatet, politiken är ett av de sju bergen som ska intas. Men Guds rike är inte av denna världen. Det betyder inte att vi inte ska be för de i ledande ställning.
Sedan ber han om väckelse, vilket i och för sig inte är fel, men vi är inte lovade väckelse i de sista dagarna.
ca 45 in
En kvinna kommer up och frambär en profetia. Mycket av et låter rätt, dvs rätt ord, men det är något i mig som får mig att må redigt illa och vilja stänga av. 49 förändras det en aning till det sämre även i det som sägs, för att sedan gå tillbaka igen.//



ca 52 in
Det kommer så starkt in i mig att Herren vill kliva in i den unga generationen och komma med en väckelsevind bland Sveriges barn och ungdomar. Låt oss lyfta våra hjärtan och bejaka detta och be att den generation som (börjar på Gu går över till) fienden ville stjäla och inkapsla i ett mörker.... Vi säger nej till detta och vi löser frälsning, liv styrka och ljus i stället.



// Vi är inte lovade väckelse, utan avfall. det är i och för sig inte fel att be för väckelse, men vi behöver veta vad skriften säger. Sedan har vi biten igen med att binda och lösa, här används "vi löser", vilket inte är va det står för.//



Jag ger upp där.
De som vill lyssna och göra en egen bedömning gör naturligtvis så.




https://www.youtube.com/watch?v=ifVnA2Q7qTM


Innan jag slutar helt vill jag lägga till för dem som funderar över vad NAR är för samfund, att det inte är ett samfund som Pingst, EFS, Frälsningsarmén etc. det är ett samlingsnamn, som går över alla gränser. Har man anammat en eller flera av dessa doktriner så är man i ett NAR sammanhang, oavsett vilket samfund man tillhör.

Bland NAR´s läror finns;
* bötläggning i anden,
* kungariket nu,
* sjubergsmandatet,
* falska / ljugande tecken och under,
* överfokus på änglar,
* promenera in och ut ur / i tronrummet,
* direkt uppenbarelse,
* nya profeter och apostlar,
* skratta, rulla runt på golvet, låta som djur,
* röka bebisen Jesus,
* skjuta upp den Helige Ande i armen,
* det femfaldiga ministeriet,
* herravälde teologi,
* New Age, ingår redan i rötterna på Trosrörelsen och de som kommit ur denna rörelse som Vineyard, IHOP, Hypernåd, Bethel Redding, med många fler.
* New Thought samma som ovan New Age
* Rent ockulta saker som ;
* Ödeskorts läsning, tarotkort med förkristnat namn,
* meditation och kontemplativ bön, med förkristnat namn
* gravsugning, vilket sker på gravar av döda gudsmän/kvinnor där man suger i sig en smörjelse den döda haft över sitt liv.


Jag kan ha glömt något, säg till i så fall.









2 kommentarer:

  1. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  2. JAG FICK JUST ETT LÅN TILL JUL

    Jag har sett flera kommentarer från personer som redan hade fått ett lån från LAPO M-F så jag bestämde mig för att ansöka baserat på populära rekommendationer och bara för några timmar sedan bekräftade jag ett totalt belopp på 78 500 euro på mitt konto. Detta är verkligen fantastiska nyheter och jag råder alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera